Retourzendingen & Terugbetalingen

Retourzendingen & Terugbetalingen

*De producten moeten in "nieuwstaat" zijn, ongeopend, met alle onderdelen, handleidingen en accessoires die in de originele doos en verpakking zitten. Terms en de voorwaarden zijn van toepassing - voor meer informatie over retourzendingen, zie "Veranderd van gedachten - 30 dagen retourbeleid".

 

  1. Uw bestelling annuleren

Als u uw bestelling wilt annuleren, neem dan onmiddellijk contact met ons op via ons e-mailadres: [e-mail beschermd]. Vermeld uw ordernummer wanneer u contact met ons opneemt.

Als uw bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kunnen wij de verzending ervan stoppen en u onmiddellijk terugbetalen.

Als uw bestelling onderweg is of al geleverd is, dient u een retourzending met ons te regelen. Zie het gedeelte met de naam: '2. Retouren - Veranderd van gedacht'.

Let op bij terugzending van een product moet het product 'als nieuw' worden teruggestuurd, met alle onderdelen in de originele verpakking. Er zal een vergoeding worden gevraagd voor de terugzending - zie hieronder.

 

  1. Retourzending - Veranderd van gedacht

Als u na aankoop bij ons van gedachten verandert en een terugbetaling wilt, hebt u tot 30 dagen** de tijd om ons dat te laten weten. U moet het product naar ons terugsturen voordat wij u kunnen terugbetalen. Pure Scooters kan helpen bij het regelen van de retourzending tegen een vergoeding van 20 euro - u dient uw scooter naar het dichtstbijzijnde afgiftepunt te brengen.

Om een retourzending te initiëren, dient u contact met ons op te nemen via ons e-mailadres: [e-mail beschermd]. Vermeld in uw correspondentie uw ordernummer en de reden van uw retourzending.

Let op - de retourperiode van 30 dagen** is bedoeld om u de gelegenheid te geven de goederen te onderzoeken zoals u dat in een winkel zou doen. Voor een volledige terugbetaling moeten de goederen worden geretourneerd in een staat "als nieuw" met alle onderdelen in hun originele verpakking. "Als nieuw" wordt gedefinieerd als onbereden (minder dan 1 km op de teller.)

 Na ontvangst van uw goederen bij Pure Scooters worden deze beoordeeld door een vertegenwoordiger van Pure Scooters. Ontbrekende onderdelen of schade met als gevolg een vermindering van de verkoopwaarde van de producten zal een gelijkwaardige aftrek van het terugbetaalbedrag tot gevolg hebben. Zie de onderstaande informatie als indicatie van de terugbetaling die u ontvangt - maar let op: het waardeverlies als gevolg van overmatig gebruik of manipulatie van het product zal altijd per geval per geval worden beoordeeld.

 

Esthetische schade of overmatige kilometrage

Het Pure Scooters team zal een eerlijke inschatting maken van de huidige doorverkoopwaarde van de step. Ter indicatie, een elektrische step die 2 tot 30 kilometer heeft gereden heeft een marktwaarde van ongeveer 80% van de oorspronkelijke aankoopprijs. 

Ontbrekende lader

Er wordt € 29,99 in mindering gebracht indien deze niet met de step worden teruggezonden.

Ontbrekende handleiding

Een aftrek van € 3,99 zal worden toegepast wanneer dit niet met de step wordt teruggezonden.

Ontbrekende ventielverlenger

Een aftrek van € 3,99 zal worden toegepast wanneer dit niet met de step wordt teruggezonden.

4 stuurschroeven

Een aftrek van € 1,99 zal worden toegepast wanneer deze niet met de step worden teruggezonden.

Inbussleutel

Een aftrek van € 1,99 zal worden toegepast wanneer deze niet met de step wordt teruggezonden.

Reservebanden

Er wordt € 29,99 in mindering gebracht indien deze niet met de step worden teruggezonden.

 

Als u de originele verpakking heeft misplaatst, kunnen we een nieuwe doos leveren tegen de kosten van €25. Gelieve te e-mailen [e-mail beschermd] als je een nieuwe doos nodig hebt.


Uiteraard heeft dit alles geen invloed op uw wettelijke consumentenrechten.

 

  1. Terugzendopties in geval van 'verandering van gedacht':

Als je van gedachten bent veranderd en je moet je step terugsturen heb je 2 opties. De step moet binnen 30 dagen** na het bericht dat u uw bestelling heeft geannuleerd bij ons terug zijn.

 

Geef a.u.b. aan welke van de volgende opties u zal gebruiken bij het melden van uw retourzending bij de klantenservice.


Inleverpunt - Pure Scooters kan de teruggave van uw step organiseren via een inleverpunt. Voor deze dienst wordt € 20,- in rekening gebracht, die moet worden betaald op het moment van de boeking, aangezien deze dienst een koeriersdienst met een tracering omvat. Voor de ophaling MOET de step worden verpakt in de originele doos om een veilig transport mogelijk te maken. Om een volledige terugbetaling te verkrijgen, moeten de goederen "als nieuw" worden teruggestuurd met alle onderdelen en in hun originele verpakking. 

Bij het terugsturen van een ongewenste elektrische step raden wij u ten zeerste aan om de step via een traceerbare koerier te laten bezorgen om er zeker van te zijn dat de step aankomt. Zorg ervoor dat u in de doos een kopie van uw naam en ordernummer bijvoegt, zodat we weten van wie deze afkomstig is. Om een volledige terugbetaling te verkrijgen, moeten de goederen "als nieuw" worden teruggestuurd met alle onderdelen en in hun originele verpakking. 

 

  1. Retourzendingen - beschadigd & defect

Defect elektrische step - minder dan 30 dagen na levering
Als uw elektrische step beschadigd aankomt of een fabricagefout vertoont bij normaal gebruik (zoals beschreven in de handleiding van de fabrikant) binnen 30 dagen na ontvangst, hebt u recht op reparatie, vervanging of terugbetaling. 

Om dit proces in gang te zetten, dient u contact met ons op te nemen via ons e-mailadres: [e-mail beschermd]

Vermeld a.u.b. uw ordernummer, informatie over het probleem en eventuele foto's/video's die het probleem aantonen. U kunt ons ook laten weten of u een terugbetaling, reparatie of vervanging wilt in deze eerste e-mail.

Na een eerste telefonische beoordeling, zullen wij gratis zorgen voor het ophalen / afleveradres, en zullen wij zorgen voor een reparatie, vervanging of terugbetaling.

Let op Alle terugzendingen worden beoordeeld door een vertegenwoordiger van Pure Scooters en de fout moet worden bevestigd voordat verdere actie kan worden ondernomen. Het beoordelingsproces kan tot 3 dagen in beslag nemen.

Alle onderdelen moeten in de doos worden teruggestuurd samen met uw step. Zie bovenstaande prijzen voor niet-teruggezonden artikelen.

Als er geen fout is bevestigd, wordt de step naar u teruggestuurd. In deze omstandigheden kunnen wij u kosten in rekening brengen voor het terugsturen van de step naar u.

Defecte elektrische step - Meer dan 30 dagen na levering
Als uw step een defect vertoont bij normaal gebruik (zoals beschreven in de handleiding van de fabrikant) na de eerste 30 dagen kunt u nog steeds recht hebben op reparatie van uw step zonder kosten voor uzelf. Wij zullen het defect beoordelen via telefoon, e-mail en een fysieke inspectie om te bevestigen dat de door ons geleverde step defect was voordat wij instemmen met een gratis reparatie.

Als u zich in deze functie bevindt, neem dan contact met ons op via ons e-mailadres: [e-mail beschermd] en we zullen u ondersteunen bij de volgende stappen. 

Let op elke fout veroorzaakt door verkeerd gebruik van de step met inbegrip van het binnendringen van water of externe schade wordt niet gedekt door deze polis. Zorg ervoor dat u de handleiding aandachtig doorleest voordat u uw elektrische step in gebruik neemt om te voorkomen dat uw garantie vervalt.

 

  1. Terugbetaling  

Zodra een terugbetaling is goedgekeurd door het Pure Scooters team zullen wij uw betaling binnen 14 dagen terugstorten via dezelfde weg als uw originele betaalmethode (d.w.z. bankkaart, Paypal account etc.). Houd er rekening mee dat het tot 5 dagen kan duren voordat het geld op uw rekening staat, afhankelijk van de bank waarmee u werkt.