Meest gestelde vragen

Hierbij de antwoorden van onze klantendienst, een team van e-step experten, op de meest gestelde vragen die zij ontvangen. Bij Pure Scooters zijn we zeer bewust bezig met gerichte klantenservice zodat u zorgeloos een e-step kan kopen.

Algemeen

  • De maximumsnelheid voor e-scooters in België is 25 km/h.

  • Er is geen wettelijke verplichting, maar wij en de producent raden u ten zeerste aan om een helm te dragen voor uw eigen veiligheid.

Betaling

Pure Scooters aanvaardt verschillende betaalmethodes

  • Wij accepteren, Visa, Mastercard, American Express, PayPal en Bancontact.

  • Wees gerust, wij zijn een echt, betrouwbaar EU-bedrijf. Als u vóór 14.00 uur een elektrische step bij ons bestelt, hebt u deze de volgende dag in huis (met uitzondering van zondag). Al onze voorraden bevinden zich in de EU en zijn direct leverbaar zodra u een bestelling plaatst.

    We staan ook klaar om al je vragen te beantwoorden via [email protected]. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

    Ter informatie: onze geregistreerde bedrijfsgegevens zijn: Pure E-Mobility GmbH bedrijfsnummer HRB210688 B.

Levering

Niets zo opwindend als je nieuwe e-step afgeleverd te krijgen aan je voordeur. Voor alle details over waar hoe we leveren kan u kijken naar de FAQ's over "Levering" hier onder.

  • Wij leveren momenteel aan België. Wij hebben echter meerdere websites in Europa. Wij leveren aan Frankrijk op https://www.pureelectric.fr. We leveren aan Spanje op https://www.pureelectric.es. En we leveren ook aan het Verenigd Koninkrijk op https://www.pureelectric.com

  • Als u voor 13.00 uur bestelt, maandag tot en met vrijdag, wordt uw bestelling dezelfde dag nog verzonden en ontvangt u deze in principe op de volgende werkdag. Bestellingen die op zaterdag of zondag worden geplaatst, worden maandag verzonden en dinsdag bij u bezorgd.

Terugzending

  • Als u van gedachten verandert nadat u een bestelling hebt geplaatst en uw goederen nog niet zijn verzonden, kunt u uw bestelling mogelijk annuleren. Stuur ons dan onmiddellijk een e-mail op [email protected]onder vermelding van uw ordernummer en uw wens om uw bestelling te annuleren.

  • Als je een artikel hebt ontvangen dat beschadigd is, dat niet is wat je hebt besteld of dat onderdelen mist, stuur ons dan onmiddellijk een e-mail op [email protected].Voeg foto's van het probleem toe voordat je goederen terugstuurt, zodat we kunnen bespreken wat de beste actie is.


    Defect elektrische step - binnen 30 dagen na ontvangst
    Als uw elektrische step bij normaal gebruik (zoals beschreven in de handleiding van de fabrikant) binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen een fabricagefout vertoont, stuurt u ons dan een e-mail op [email protected]onder vermelding van uw ordernummer, met als bijlage een foto van de elektrische step en de foutgegevens. U kunt ons laten weten of u een terugbetaling, reparatie of vervanging wenst. Wij zorgen voor de ophaling en dekken de kosten voor de ophaling, de herstelling en de terugzending van de elektrische step naar u.

    Defecte elektrische step - na 30 dagen na ontvangst van de
    step dient u na de eerste 30 dagen na ontvangst contact op te nemen met de fabrikant en een garantieclaim in te dienen. Let op: de garantieperiode varieert per step.

    Vind je geen informatie over de garantie terug, contacteer ons dan en wij zetten je op de juiste weg.

    Wil noteren dat wij geen e-steps kunnen terugnemen :

    zonder alle originele verpakking en accessoires, inclusief de originele doos, handleidingen, kabels, lader en alle andere items die er oorspronkelijk bij waren inbegrepen (wij kunnen een nieuwe doos leveren voor €25). Als de elektrische step is beschadigd door verkeerd gebruik of tekenen van manipulatie, aanpassingen of wijzigingen in het algemeen vertoont zodat wij deze als onverkoopbaar inschatten.

  • Voor ons retourbeleid en verdere informatie verwijzen wij u naar onze pagina over retourzendingen - www. purescooters.be/pagina's/retourzendingen.

  • Wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending in ons retourcentrum uw geld terugstorten via de oorspronkelijk door u gebruikte betaaldmethode (bijv. Visa, Paypal-account, enz.). Houd er rekening mee dat dit tot 5 extra dagen kan duren, afhankelijk van uw bank.

Garantie

Al onze scooters hebben een Europese garantie.

  • Pure Scooters verkoopt alleen officiële elektrische steps die gedekt zijn door de fabrieksgarantie.

  • Als de step is aangepast, inclusief wijzigingen in de firmware. Als u bijvoorbeeld zonder toestemming van het merk werkzaamheden aan de step heeft uitgevoerd en/of niet-officiële onderdelen heeft gebruikt, kan dit de garantie ongeldig maken.

  • Alle onderdelen van de step, inclusief de elektronica en de batterij, indien het defect technisch gerelateerd is. De garantie dekt geen uitwendige schade zoals gebroken onderdelen en lekke banden.

  • De M365 elektrische step heeft 2 rijmodi - Eco en Normaal. Als je lagere prestaties ervaart dan normaal, controleer dan in welke modus je scooter staat. Als je e scooter aan staat, volledig opgeladen is en in de normale modus staat moet je 4 witte lampjes zien. Als het onderste lampje groen is, zit je in de Eco-modus. Tik tweemaal op de aan/uit-knop om over te schakelen naar de normale modus.

  • Als je gashendel blijft hangen, probeer dan de rechter handgreep iets weg te trekken van de gashendel. Het is het gemakkelijkst om dit te doen door de handgreep te draaien terwijl je het doet.

Herstellingen

Af en toe heeft je elektrische step onderhoud of herstelling nodig. We hebben hier voor u nuttige informatie.

  • Neen, wij repareren geen e-steps.

  • Voor elektrische steps die luchtgevulde banden hebben raden wij aan Weldtite binnenband afdichtmiddel te gebruiken . Dit is omdat het verwisselen van kleine scooterbanden moeilijk kan zijn. Weldtite werkt door het automatisch afdichten van de band, zodat wanneer een lek ontstaat, je nooit zult weten dat je een lekke band hebt.

    https://www.youtube.com/watch?v=y64AerWcsYo